Za one koji još ne znaju, u Rijeci se tijekom travnja, točnije od 24. do 29. travnja 2017.  održao još jedan Festival znanosti, čak petnaesti po redu i to na temu VRIJEME. Prošle godine naša se Škola prezentirala projektom „Sve se vrti u krug“, a ove smo godine predstavili jednako uspješan projekt „S kao Venecija“. Učenici 2. i 3. razreda smjera tehničara cestovnog prometa još u listopadu posjetili su bajkovitu Veneciju spajajući ugodno s korisnim. Osim izleta, koji je prvenstveno zahvaljujući prelijepom vremenu jedan od onih kojih ćemo se uvijek s radošću prisjećati, i sami dobiveni zadatci sa zadovoljstvom i lakoćom su odrađeni. Zadatci su uključivali ciljana mjerenja, promatranja, fotografiranja, bilježenja, istraživanja i slično. Posla je bilo napretek, a rezultat je jedan zanimljiv i, vjerujemo, zabavan pregled Venecije kroz vrijeme.

 

Učenici su ovim projektom povezali stvarne uvjete u gradu Veneciji s teoretskim sadržajima koje su usvojili kroz općeobrazovne i stručne predmete: Hrvatski jezik, Povijest, Matematiku, Praktičnu nastavu i Ceste i cestovne objekte. Grad Venecija odabran je kao područje istraživanja zbog svojih specifičnih prometnih uvjeta. Kako glavna prometna žila kucavica grada Venecije Canal Grande ili Veliki kanal ima oblik obrnutog slova S i dijeli Veneciju na dva dijela, odabrali smo naziv projekta „S kao Venecija“.

 

O čemu je riječ u projektu?

Riječ je o Veneciji kroz vrijeme, s posebnim naglaskom na vrijeme Mletačke Republike kada je Venecija bila najveći lučki grad na svijetu i središte svjetske trgovine. Članovi Novinarske skupine „Prometheus“ napisali su putopis koji također možete pronaći na web stranici Škole, a krase ga lijepe fotografije koje je zabilježio učenik trećeg razreda Darijan Vilić. U putopisu možete pronaći i pregršt zanimljivosti o književnicima  koji su tiskali svoje radove u Veneciji 15. stoljeća i školovali se na mletačkim kolegijima, o poznatim likovnim umjetnicima koji su dali svoj pečat izgledu grada, zatim kojekakve legende koje stanovnici Venecije rado prepričavaju, njihova praznovjerja, običaje, primjerice one karnevalske, simbole Venecije, poput lava vidljivog na svakom koraku. Ukratko smo predstavili i poznate venecijanske maske i murano staklo po kojem je Venecija poznata, komentirali današnju Veneciju, zašto je nazvana „Gradom koji tone“, komentirali (i probali) poznatu talijansku pizzu…

U okviru strukovnih predmeta, a zahvaljujući poznavanju matematike, s mosta Ponte Rialto računala se frekvencija prolazaka različitih vozila; pomorskih autobusa, gondola, vozila interventne službe i teretnih vozila. Učenici su istražili načine na koji se obavljaju svakodnevna učestala putovanja ljudi u Veneciji te na koji način funkcioniraju javne službe ili izvanredni prijevoz uzimajući u obzir činjenicu da je cestovni promet zastupljen u izrazito malom postotnom udjelu. Izrađena je i prezentacija o gondoli kroz vrijeme jer se njezina funkcija znatno promijenila.

Kako smo predstavili projekt?

 

http://edu.glogster.com/glog/prometna-festival-znanosti-17/2qgshnaw5kj

 

Predstavili smo ga profesionalno i uspješno koristeći glogster, digitalni poster koji je prije svega kreativan i suvremen medij i koji je našim učenicima izazov jer nudi mogućnost oblikovanja teksta, odabir različitih zabavnih okvira, mogućnost lijepljenja zanimljivih vizualnih prikaza, ali i zvuka te povezivanje s internetskim stranicama. Iako je u projektu sudjelovalo petnaest učenika, na Festivalu znanosti Školu su prezentirali sljedeći: Valentina Halilović, Viktorija Filipović, Larisa Džambić, Marino Milanović, Darijan Vilić, Gloria Petrović, Aleksandra Vignjević i Antonia Novosad. Na fotografijama možete vidjeti njihov umor nakon što su po stoti put u knjižnici uvježbavali jedno te isto kako bi knjižničarka i profesorica hrvatskoga jezika bile zadovoljne, ali i zadovoljstvo i profesionalnost kojima odišu fotografije sa samog predstavljanja projekta na Festivalu. Naši učenici svakako trebaju biti ponosni na svoj rad, mi, njihovi voditelji, jesmo i to jako.

Vesna Rubeša, prof.

Pripreme za Festival znanosti

I, napokon, ekipa Prometne škole…

Dvije za sjećanje…

 

(Voditelji projekta: Bojan Petran, Igor Veseli, Vesna Tijan, Alen Panić, Madlen Zubović i Vesna Rubeša)